- Naslovna
- /
- Mediji o korupciji
- /
- Dogadjaji
- /
- Zabrinutost zbog izmene medijske strategije

Zabrinutost zbog izmene medijske strategije
IZVOR: Politika, Jelena Čalija
Medijska udruženja smatraju da će predlog biti drastično izmenjen, dok iz ministarstva poručuju da strategiju ne usvajaju udruženja, već Vlada Srbije
Predstavnici medijskih udruženja izrazili su bojazan da bi konačni tekst predloga medijske strategije mogao bitno da se razlikuje od predloga koji je sastavila radna grupa, koju su većinom činili njihovi predstavnici i koji je prošao kroz javnu raspravu. Vukašin Obradović, predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije, tvrdi da ima pouzdane informacije da vlada namerava da usvoji potpuno nov tekst strategije, a da medijska udruženja neće imati nikakav uvid u taj tekst, budući da je javna rasprava završena 15. jula. Obradović objašnjava da se ne zalažu za to da njihov predlog medijske strategije ostane nepromenjen, već da dobiju na uvid tekst strategije koji će se naći pred vladom u septembru i da im se pruži prilika da iznesu svoje stavove o njemu.
– U Ministarstvu kulture, informisanja i informacionog društva, s druge strane, misle da mi uopšte nemamo potrebe da razgovaramo o tom novom tekstu medijske strategije, niti da bilo šta o tome znamo sve dok ga vlada ne usvoji. Kada država nešto stavi na javnu raspravu, onda to u izvesnoj meri odražava pogled države na određena pitanja. Državna sekretarka Dragana Milićević-Milutinović, očigledno ne misli tako, pa mi ne znamo stav ni ministarstva ni države po nekim važnim pitanjima kojima se bavi strategija, kao što su privatizacija medija, transparentnost vlasništva, zabrana medijske koncentracije – kaže Obradović.
On ističe i da na sajtu Ministarstva kulture nisu objavljene sve primedbe na medijsku strategiju, među njima i ona koju je podnela Evropska komisija, a koja prema rečima Dragane Milićević-Milutinović, državne sekretarke u Ministarstvu kulture, na 30 strana razrađuje tekst strategije koji ima 22 strane. Medijsku strategiju ne donose medijska udruženja, nju piše ministarstvo, a konačno usvaja vlada Srbije, koja je odgovorna za njen sadržaj, kaže Dragana Milićević-Milutinović.
– Ministarstvo je angažovalo predstavnike pojedinih medijskih udruženja i sa njima sklopilo ugovor o izradi predloga medijske strategije. Oni su to uradili i njihov posao je završen onog momenta kada su predali tekst. Ne znam zašto imaju strah od eventualnih promena kada su i oni sami svesni, bili su na svim javnim raspravama, svuda je bilo toliko primedbi na nacrt strategije da je prirodno da ministarstvo uzme predlog koji su uradila medijska udruženja za potrebe ministarstva, a ne za sopstvene potrebe, da ispred sebe stavi sve primedbe koje ima, odluči koje su opravdane koje su neopravdane i da iznad svih njihovih i bilo čijih interesa napiše ono što je interes građana – kaže Milićević-Milutinović.
Državna sekretarka navodi i da nisu tačne tvrdnje da su samo pojedine primedbe na medijsku strategiju objavljene, ističući da se sve nalaze na sajtu Ministarstva kulture, kao i da će u toku ove nedelje tekst primedbi Evropske komisije, koji je poslat na engleskom jeziku, biti postavljen na sajtu.
– Ja ne znam kako oni obmanjuju javnost da ono što su oni predložili u nacrtu medijske strategije jeste ono što treba da ide na vladu, što vlada treba da usvoji i na osnovu čega treba da se donesu medijski zakoni. Tekst primedbi Evropske komisije je ono što moramo da inkorporiramo u tekst medijske strategije – ističe Milićević-Milutinović.
Jedan od članova radne grupe, koja je radila nacrt, Zoran Sekulić, direktor i glavni i odgovorni urednik novinske agencije Fonet, smatra da su opravdana strahovanja da će Medijska strategija biti suštinski izmenjena.
– Stičem utisak da nema još dovoljno političke volje da se država odrekne medija, niti političkog uticaja nad njima, a izgleda da ni neki od medija zapravo i ne žele da izađu ispod „državnog kišobrana”, odreknu se novca poreskih obveznika i izlože se fer tržišnoj utakmici sa ravnopravnim startnim pozicijama – kaže Sekulić.
Protokol koji su potpisali resorno ministarstvo i predstavnici medijskih udruženja predviđa da konačan tekst strategije donosi ministarstvo, ali Sekulić ističe da on ni na koji način ne sugeriše da nacrt mora biti menjan.
– Pojavila su se nezvanična pojedinačna mišljenja kako bi vlada sada trebalo da sačini novu radnu grupu koja bi na osnovu nacrta strategija i javne rasprave napisala sopstvenu verziju predloga tog dokumenta, što smatram pogrešnim i potencijalno štetnim, kao što bi bilo potpuno pogrešno i to da vlada krene da usvaja predlog medijske strategije, a da se pri tom o eventualnim izmenama nije konsultovala sa novinarskim i medijskim udruženjima koja su inicijalno u ceo posao bila uključena – napominje Sekulić.