Седам инспекција за једну рекламацију

24. октобар 2014

Извор: Данас

Аутор: К. Живановић

Београд- Готово половина грађана Србије незадовољно је радом инспекцијских служби, показало је најновије истраживање. Највише замерки имају на нељубазност инспектора, недоступност када су потребни, „искључиво кажњавају а никад не дају савете“, неке су од наведених изјава. Само на републичком нивоу има 37 инспекција, а надлежности многих од њих се преплићу. Тако се често догађаја да инспектори различито тумаче један исти пропис. А с обзиром да инспекторе нико не контролише, ова област је подложна корупцији.

Истраживање је спровео Богољуб Милосављевић, професор уставног и управног права на Правном факултету Универзитета Унион, а наредне седмице представиће га фондација Центар за демократију. Истраживање је рађено путем анонимне телефонске анкете у периоду од 11. августа до 5. септембра ове године. Испитано је више од 5.000 грађана широм Србије о њиховим ставовима о раду инспекцијских служби. Око 48 одсто испитаних грађана имало је замерке на њихов рад.

- Око 1.000 закона и прописа везано је за рад инспекцијских служби. Многи од њих се преплићу, те их инспектори различито тумаче. Неки од инспектора и не познају све прописе, па је грађанима тешко да се снађу у таквим ситуацијама - каже за Данас Богољуб Милосављевић, аутор истраживања. Као пример опште конфузије у овој области, наш саговорник наводи ситуацију у ресторану.

- Уколико наручите шницлу и кромпириће, и нисте задовољни храном и услугом, треба да позовете седам инспекцијских служби. Једна је задужена за месо, друга за кромпир, трећа за услугу, ту су и санитарна и тржишна инспекција... - наводи Милосављевић.

Са друге стране, власнике угоститељских објеката и других фирми посећује чак 10 инспекција.

- И све ће доћи различитог дана, тако да аутоматски ви не можете да радите тих 10 дана и губите профит. Рад инспекцијских служби би требао да буде координисан и да сви инспектори долазе у истом дану - истиче Милосављевић.

То је једно од предложених решења које се наводе у закључцима истраживања. Такође, истраживачи сматрају да инспекцијске службе, где је то могуће, треба ујединити, а у неким случајевима децентрализовати, јер их на републичком нивоу има чак 37. Потребно је спровести свеобухватну реформу инспекцијских служби, са чиме су сагласни и грађани који су учествовали у истраживању.

- Како би се смањила корупција у овој области, а има је, јер инспектори често наплаћују казне на лицу места, треба образовати посебно тело које ће контролисати рад инспектора - закључује Милосављевић.


Упозорење:

Веб портал 'Савет за борбу против корупције' не одговара за садржај објављених коментара. Сва мишљења, сугестије, критике и други ставови изнесени у коментарима су искључиво лични ставови аутора коментара и не представља ставове редакције Веб портала 'Савет за порбу против корупције'.

captcha image
Reload Captcha Image...