- Насловна
- /
- Медији о корупцији
- /
- Догађаји
- /
- Подужен рок за понуде за Тањуг

Подужен рок за понуде за Тањуг
Извор: EurActiv
Агенција за приватизацију продужила је рок за прикупљање понуда за приватизацију новинске агенције Тањуг за десетак дана, до 11. августа, саопштено је 28. јула. Тањуг је један од медија са највећим субвенцијама који чека на приватизацију. Приватизација преосталих медија у државном власништву, већином локалних, мора бити окончана до октобра, или кроз продају јавним надметањем или кроз пренос акција запосленима, док ће медији који на ниједан од та два начина не буду добили власника бити угашени.
У Србији се за државне медије годишње издваја 25 милиона евра, од чега велики део одлази за државну агенцију Тањуг. Државно финансирање медија требало је да буде прекинуто до 1. јула, али је тај рок продужен до краја октобра, а 1. јул је постао рок за оглашавање медија за продају.
У међувремену, почело је да се примењује пројектно финансирање медија, с тим што је Тањуг добио наставак субвенција до приватизације, односно најкасније до краја октобра.
Продаја Тањуга оглашена је 29. јуна 2015, у пакету са још 37 углавном локалних електронских медија, а био је предвиђен рок до 30. јула, а сада је померен до 11. августа, док ће се понуде отварати два дана касније у просторијама Агенције за приватизацију.
У огласу је наведено да Република Србија продаје 100 одсто удела у власништву у Тањугу а да је, према извештају овлашћеног проценитеља, вредност капитала 760.936 евра.
Према подацима Агенције за привредне регистре за 2013, Тањуг има 216 запослених и годишњу добит од 640.000 динара. Од прихода од 304,7 милиона динара 68,9 милиона износе приходи од продаје.
Поред Тањуга на тржишту су новинске агенције Бета и Фонет за које државна агенција због субвенција представља нелојалну конкуренцију. То је, поред општег захтева да држава смањи уплив у медије, додатни аргумент да се реши статус Тањуга.
Један од највећих медија за приватизацију је Студио Б, који покрива територију Београда, чија продаја је оглашена 25. јуна, а у међувремену је продужен рок за понуде, па је сада предвиђено да се достављање понуда оконча 3. августа, док ће два дана касније бити отварање понуда.
Већина медија за приватизацију су локални медији, који покривају територије места и градова у Србији. У државном власништву је, укључујући и Тањуг и Студио Б, остало још 72 медија. Од тога је Агенција за приватизацију расписала позив за 50.
За део медија одлучено је да се не нуде на продају. Медији који имају веће дугове од капитала биће угашени, док ће они који су у бољој ситуацији а није расписан позив бити понуђени запосленима. За акције ће моћи да се пријаве само они запослени који још нису искористили право на бесплатне акције државних предузећа, што значи да ће велики број њих бити онемогућен.
За Међународни радио Србија, наследник Радија Југославије, донета је одлука да се угаси последњег дана јула, иако је реч о медију са вишедеценијским искуством емитовања програма на више језика преко кратких таласа, а пружа информације и преко интернета.
За овај светски сервис Србије је и финансирање продужено само до краја јула, док ће Тањуг имати финансирање три месеца дуже.