AFERA REMONT: Vlada je znala sve o remontu vagona

20. april 2015

Izvor: Kurir

Autor: E.K.

Ugovori s remonterima nisu mogli biti potpisani bez saglasnosti države, poručio prvi čovek srpskih pruga Miroslav Stojčić

Foto: Marina Lopičić

BEOGRAD - „Nijednu od odluka u vezi s remontom ,,Železnice” nisu samostalno donosile, već na osnovu zaključaka Vlade Srbije“, izjavio je juče generalni direktor „Železnica Srbije“ Miroslav Stojčić.

On je istakao da rukovodstvo kompanije podržava nadležne u utvrđivanju zakonitosti u njenom radu, a podržavaju i aktivnosti Saveta za borbu protiv korupcije, prema čijem izveštaju stoji da je sumnjivim remontom vagona u periodu od 2005. do 2014. država oštećena za više od 65 miliona evra.

- Program remonta, uključujući spisak remontera, vrstu i broj voznih sredstava koja treba remontovati, kao i iznos novca tome namenjen, utvrđivala je Vlada, a taj zaključak bio je obavezujući za sve - naveo je Stojčić. Samim tim, dodaje, ni ugovori s remonterima nisu mogli biti potpisani bez saglasnosti države, jer je poslovanje „Železnica Srbije“ definisano Programom poslovanja i državnim budžetom, uz saglasnost Vlade i Skupštine Srbije.

- Važno je još istaći da novac za podsticanje domaće železničke industrije iz Fonda za razvoj, o kojima govori Savet za borbu protiv korupcije, nisu isplaćivale „Železnice Srbije“, već je uplaćivan remontnim preduzećima iz budžeta. Međutim, ovaj program očito se veoma brzo, umesto podsticajnog, pretvorio u program socijalne zaštite remontera - naveo je Stojčić.

Foto: Fonet

Ministarka saobraćaja o reformi

BIĆEMO TRANSBALKANSKI ČVOR

Ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je juče da će Srbija biti sedište transbalkanske železnice i najavila da će, kada budu završeni infrastrukturni projekti u železnici, subvencije biti smanjene za 50 odsto. Ona je povodom konferencije o železničkoj infrastrukturi u regionu istakla da se u naredne tri godine očekuje završetak rekonstrukcije oko 500 kilometara pruge, kao i kompletno reformisanje železnice, koja će od 1. jula početi da funkcioniše kao četiri odvojena preduzeća.


Upozorenje:

Web portal 'Savet za porbu protiv korupcije' ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Sva mišljenja, sugestije, kritike i drugi stavovi izneseni u komentarima su isključivo lični stavovi autora komentara i ne predstavlja stavove redakcije Web portala 'Savet za porbu protiv korupcije'.

captcha image
Reload Captcha Image...