EPS davao pare kome je stigao!

12. mart 2012

Izvor: Kurir

Autor:Slavica Tomčić

Pod izgovorom da je društveno odgovorna, „Elektroprivreda“ na projekte zaštite životne sredine potrošila 120 miliona evra

Zdravko Čolić

BEOGRAD - Nije beg cicija!

Zdravko Čolić i FK Partizan nisu jedini koji su se ogrebali o građane Srbije kroz sponzorstva JP „Elektroprivreda Srbije“!

Ne treba im reklama

Samo na različite projekte iz oblasti zaštite životne sredine potrošili su neverovatnih 120 miliona dinara, a na šta je i koliko EPS prošle godine potrošio od odobrenih 343 miliona dinara, juče nismo uspeli da saznamo iz ovog preduzeća. Saopštili su nam da će odgovore poslati u zakonskom roku.

Danilo Šuković, član Saveta za borbu protiv korupcije, koji je od Vlade tražio da ispita na koja sponzorstva i promocije je EPS prošle godine potrošio 200 miliona dinara, ističe da nije bitno kome je taj novac EPS dao, već je suština u tome što nisu smeli da daju.

- Oni su preduzeće kojem reklama ne treba jer nisu na slobodnom tržištu. Oni su čisti monopolisti i šta ima da se reklamiraju, a ovamo imaju gubitke. Koji je smisao sponzorisanja Čolića? Ali, kada trošite tuđe pare, onda trošite koliko hoćete. Da ste privatna firma i da dajete svoje pare, onda to sigurno ne biste radili. Zato postoji sumnja u korupciju i zbog toga rukovodstvo EPS i oni koji im to odobravaju i usvajaju njihove završne račune treba da odgovaraju - ističe Šuković.

Partizanovci

Veliku buru izazvalo je „Elektroprivredino“ sponzorstvo FK Partizan u Ligi šampiona 2010/2011, koje je, kako se šuškalo, koštalo 800.000 evra. Za te pare je znak EPS krasio nove dresove crno-belih na samo šest mečeva u Evropi. Za Čolićev koncert na Ušću EPS je izdvojio oko milion dinara. Međutim, EPS ova sponzorstva pravda „društveno odgovornim ponašanjem“.

EPS

Nemanja Nenadić

Na šta je EPS trošio novac

- edukacija i stručno usavršavanje zaposlenih

- verski objekti svih konfesija

- Univerzitet u Beogradu

- Srpska akademija nauka i umetnosti

- Institut „Nikola Tesla“, Institut „Mihajlo Pupin“

- Savez inženjera i tehničara

- Unicef

- portal Bebac

- NVO u oblasti prava manjinskih zajednica

- Milorad Čavić

- vaterpolo, košarkaška, odbojkaška, rukometna reprezentacija

- kupovina 120.000 štedljivih sijalica za redovne platiše

Transparentnost: Zakonom zabraniti!

Da javna preduzeća, pogotovo ona koja imaju monopol na tržištu, ne bi trebalo da potroše ni dinar na sponzorstva i oglašavanja, smatra i Nemanja Nenadić, programski direktor Transparentnosti Srbija

- Ni javna preduzeća, ni ministarstva, ni opštine ne bi trebalo da troše sredstva na oglašavanja jer to nije svrha njihovog postojanja. To bi trebalo da bude zakonom zabranjeno, a pošto nije, mnogo novca se troši neracionalno. Javno preduzeće ne postoji da bi vodilo kulturnu ili sportsku politiku, već da pruža usluge građanima i da daje pare u budžet, iz kojeg će se one usmeravati gde treba - kaže Nenadić.


Upozorenje:

Web portal 'Savet za porbu protiv korupcije' ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Sva mišljenja, sugestije, kritike i drugi stavovi izneseni u komentarima su isključivo lični stavovi autora komentara i ne predstavlja stavove redakcije Web portala 'Savet za porbu protiv korupcije'.

captcha image
Reload Captcha Image...