Kruševački biznismen nastavlja da kupuje medije

30. avgust 2015

Izvor: EurActiv

Autor: S.V.

Ilustracija: ShutterstockKruševački biznismen Radoica Milosavljević 26. avgusta je preuzeo TV Pirot, a dva dana ranije i RTV Caribrod iz Dimitrovgrada, čime je broj medija koje je kupio od početka javnih nadmetanja 6. avgusta porastao na sedam. Ishod prodaje TV Pirota objavile su Pirotske vesti i Južne vesti, a EurAktiv 27. avgusta nije mogao da dobije zvaničnu potvrdu u Agenciji za privatizaciju jer „saopštenje još nije objavljeno”. Udruženje novinara Srbije objavilo je da je Milosavljević kupio i RTV Brus, čime bi broj medija u njegovim rukama porastao na osam.

Televizija Pirot prodata je za 26.300 evra, što je devet evra više od početne cene, navodi se u video snimku objavljenom na sajtu Agencije za privatizaciju. Na njemu se ne navodi ime kupca, a saopštenje još nije objavljeno.

Prema finansijskom izveštaju iz 2013, poslednjem dostupnom na sajtu Agencije za privredne registre, TV Pirot ima 15 zaposlenih.

Milosavljević, član SPS-a koji negira veze sa ministrom odbrane i sugrađaninom Bratislavom Gašićem, kao i političku pozadinu kupovine medija, dva dana ranije je preuzeo RTV Caribrod iz Dimitrovgrada za 18.600 evra.

Njegov medijski portfolio tako je porastao na sedam medija. Do sada je proglašen kupcem za TV Požega, Centar za informisanje Novi Kneževac CINK, RTV Pančevo, RTV Kruševac i RTV Kragujevac.

Prema navodima Udruženja novinara Srbije, Milsavljeviću je prodat i RTV Brus za 10.200 evra, cenu oko 150 evra veću od početne. Informacije o zakazanoj prodaji RTV Brusa kao ni o ishodu prodaje 27. avgusta nema na sajtu Agencije za privatizaciju, a UNS se poziva na direktorku ove medijske kuće, koja je rekla da je od 18 zaposlenih ostalo samo petoro jer su ostali uzeli otpremnine pre prodaje.

Milosavljević je bio zainteresovan i za RTV Trstenik, a prema navodima medija kupio je i dokumentaciju za kupovinu novinske agencije Tanjug, ali je od kupovine odustao, barem u prvom krugu pošto ta agencija u prvom pokušaju nije prodata.

,,Televizije kupujem samo u interesu svog džepa, a ne džepa SNS ili Bate Gašića. Njega poznajem, ali nemam nikakve poslovne veze s njim. Uostalom, nisam ni član SNS, već SPS, i to od osnivanja. U vlasti sam bio kao zamenik gradonačelnika od 2009. do 2012. i od tada nisam više aktivno u politici, već u biznisu. Ozbiljan sam kupac i ne znam šta je tu vama čudno”, rekao je Milosavljević za Blic.

Do sada je u ovom krugu privatizacije prodato 18 medija. Agencija za privatizaciju ne poziva medije da prisustvuju javnim nadmetanjima, osim u slučaju medija čija prodaja izaziva najviše pažnje. Javna nadmetanja su otvorena za javnost, ali na sajtu Agencije ne postoji pregledan plan javnih nadmetanja.

Najveći medij koji je do sada prodat je regionalni beogradski Studio B, dok je najveća cena postignuta za Radio Šid koji je preuzeo kablovsko-distributivni sistem Kopernikus za 531.000 evra, po ceni 76 puta većoj od početne. Deo objašnjenja za ovako visoku cenu bi prema navodima medija mogao da leži u činjenici da ovaj radio u svom sastavu ima kablovsko-distributivni sistem sa oko 3.000 korisnika koji mesečno plaćaju po oko 1.000 dinara.

Do sada nije još nijedan ugovor o prodaji medija sklopljen jer je potrebno i mišljenje Uprave za sprečavanje pranja novca i Regulatornog tela za elektronske medije. 


Upozorenje:

Web portal 'Savet za porbu protiv korupcije' ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Sva mišljenja, sugestije, kritike i drugi stavovi izneseni u komentarima su isključivo lični stavovi autora komentara i ne predstavlja stavove redakcije Web portala 'Savet za porbu protiv korupcije'.

captcha image
Reload Captcha Image...