- Naslovna
- /
- Mediji o korupciji
- /
- Dogadjaji
- /
- Briga o preduzećima ili kampanja?

Briga o preduzećima ili kampanja?
IZVOR: B92
Stručnjaci smatraju da bi izbor direktora u javnim preduzećima putem konkursa moglo biti deo zahteva EU ili deo predizborne kampanje vladajućih stranaka.
Vlada je nedavno donela odluku da se izbor direktora javnih preduzeća vrši isključivo putem konkursa, a ne kao do sada, po političkoj osnovi.
Odluka neće imati značaja, ukoliko institucije ne budu imale snagu da je sprovedu na pravi način, upozoravaju iz Saveta za borbu protiv korupcije.
Danilo Šuković iz Saveta za borbu protiv korupcije podseća da su i u vreme Slobodana Miloševića direktori birani konkursom, ali da su ti konkursi nameštani. Šuković smatra da je neophodno da svi direktori budu razrešeni i postavljeni novi, po strušnosti, da bi ta odluka imala smisla.
Na osnovu ove odluke, biće razrešeni vršioci direktora javnih preduzeća i raspisani konkursi za izbor direktora. U ostalim preduzećima će se čekati kraj direktorskog mandata, kako bi konkuri bili raspisani. Izbor direktora putem konkursa mogao bi da predstavlja koketiranje sa biračkim telom.
Iz Agencije za borbu protiv korupcije podsećaju na primere na koje su naišli u praksi, da na mesto direktora preduzeća putem konkursa bude postavljen neko stručan, ali da njegov zamenik, postavljen iz redova stranke, ima suštinsku vlast u tom preduzeću.
Partokratsko biranje direktora i predsednika UO dovelo je unazad deset godina do brojnih afera. Najupečatljivije su one u vezi sa proneverama u JP Železnice Srbije, Putevi Srbije i JAT, zbog kojih su se pred sudom završili Milenko Šarančić, Branko Jocić i Marija Rašeta Vukosavljević.
Od oko 600 preduzeća koje je osnovala Srbija većina posluje sa povremenim gubitcima, uprkos činjenici da imaju monopolske pozicije na tržištu.