- Насловна
- /
- Медији о корупцији
- /
- Рекли су
- /
- Лоша комуникација грађана и власти

Лоша комуникација грађана и власти
ИЗВОР: Б92, Бета
Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности Родољуб Шабић рекао је да његова служба тренутно има скоро 2.000 предмета у раду.
Он је додао да месечно пристиже око 400 нових захтева.
Повереник је оценио данас да је велики број предмета упућених тој служби потврда озбиљних проблема у остварењу права грађана зајамчених Уставом и законима.
Додао је да је служба повереника суочена и са великим бројем жалби на изостанак одговора институција, а како је оценио, то говори о озбиљним проблемима у комуникацији између власти и грађана.
Шабић је додао да је посебно забрињавајуће што се највећи број жалби поверенику подноси због ускраћивања информација о различитим облицима располагања јавним новцем и јавним добрима.
"У време када се борба против корупције апострофира као државни И друштвени задатак од прворазредног значаја, најбољи начин да се потврди спремност да се та борба озбиљно води јесте обезбеђивање највишег могућег степена транспарентности у раду и пословању органа власти и предузећа у јавном власништву", рекао је Шабић.
Према његовим речима, служби повереника за првих пет месеци 2011. године достављено је више од 1.700 предмета и ако тај прилив буде настављен, до краја године биће предато више од 4.000 захтева грађана за заштиту права.
"Прва последица овако великог прилива предмета јесте немогућност да повереник поступа по жалбама у законом утврђеним роковима", рекао је Шабић и упутио грађанима извињење због кашњења у решавању њихових захтева.
Он је казао да Влада Србије не показује озбиљну намеру да реши проблем одговарајућег простора који би обезбедио ефикаснији рад службе повереника за информације од јавног значаја и заштиту података о личности.