- Насловна
- /
- Савет у медијима
- /
- Радио, телевизија и штампа
- /
- "А ВОЗОВИ КО ПУЖЕВИ „Железнице“ на саветнике спискале седам милиона!"

"А ВОЗОВИ КО ПУЖЕВИ „Железнице“ на саветнике спискале седам милиона!"
ИЗВОР: АЛО
АУТОР: Ивана Жигић
„Железнице Србије“ потрошиле су скоро седам милиона динара на консултантске услуге само у току три месеца ове године! Упркос томе што бележе губитке, који се мере милијардама, то их не спречава да расипају наше паре за којекакве саветничке услуге!
Наиме, према документацији у коју је „Ало!“ имао увид, „Железнице Србије“ су у јануару за консултантске услуге издвојиле 2,77 милиона динара, наредног месеца још око четири милиона динара, док је у марту на име консултација дато 50.000 динара. Сума, сумарум, 6,82 милиона динара за само три месеца.
- У „Железницама“ се паре немилице троше за консултантске услуге, а ко се то консултује и зашто, кад се слабо приходује, нико не зна. Док предузеће само гомила губитке, а истовремено никако да се организује како ваља, те новооснована сестринска предузећа још увек не функционишу како би требало, руководство даје огромне суме новца за неке тамо консултације - огорчено наводи добро упућен извор „Ало!“.
Како додаје, просто им се може јер их нико из ресорног Министарства саобраћаја не дира нити зауставља њихове махинације.
У „Железницама“ тврде да је 6,8 милиона у првом кварталу за пружање консултантских услуга куће „Сафеге-Арданy“ дато за потребе реализације кредита Европске инвестиционе банке, чији је крајњи корисник новоформирана компанија „Инфраструктура железница Србије“.
- Иако је реч о међународном кредиту ЕИБ и консултантским услугама за потребе реализације тог кредита, тај кредит се формално води на „Железнице Србије“, па су оне и морале да измире наведене консултантске услуге, како не би била угрожена реализација пројекта. Реч је о пројекту реконструкције и модернизације пруге Гиље-Ћуприја-Параћин - кажу за „Ало!“ у „Железницама“.
Иначе, на бахато и ненаменско трошење новца у „Железницама Србије“ „Ало!“ је упозоравао већ небројено пута. Наиме, само један у низу бахатих поступака руководства „Железница“ је трошење стотина хиљада динара по ресторанима на иће и пиће. „Ало!“ је недавно и објавио подугачак цех из само једног ресторана, у којем је новцем „Железница“ на ручкове потрошено 740.314 динара само за последњих пет месеци 2015.
Бројним малверзацијама у „Железницама“ бавио се и Савет за борбу против корупције, но, очито узалуд. Савет је тако о злоупотребама које су се десиле на железници и за које је добио документацију обавестио Владу, ресорно министарство и тужилаштво, те саставио и одређене извештаје доступне на сајту Савета. Штета коју је Савет из тих докумената могао да сагледа мери се стотинама милиона евра. Иначе, Савет је још пре годину дана утврдио да је само у пословима обнове шинских возила за потребе „Железница Србије“ нанета штета буџету од око 65 милиона евра због ненаменски потрошених средстава и неизмирених пореских обавеза пет ремонтера. Ипак, до данас није дошло до епилога.
Губитак 11 милијарди
Док руководство „Железница Србије“ баца милионе динара на консултантске услуге, предузеће је 2014. годину завршило са губитком од чак 11,79 милијарди динара.