- Насловна
- /
- Савет у медијима
- /
- Радио, телевизија и штампа
- /
- 840 милиона евра за `рекламирање` државе?

840 милиона евра за `рекламирање` државе?
ИЗВОР: BIZLIFE
Савет за борбу против корупције проценио је да су од од 2011. до 2014. године државне и локалне институције и предузећа потрошили најмање 840 милиона евра за услуге маркетинга, спонзорства и донација.
То је изјавила чланица Савета Мирослава Миленовић на округлом столу о утицају јавног новца на медије, истичући да трећина тог износа одлази на услуге оглашавања, трећина на донације и спонзорства, а трећина на остале.
Према њеним речима, медијски закони из 2014. године, нису постигли оно што се очекивало. Савет већ скретао пажњу да најављена приватизација неће моћи да реши проблем медија, већ да је у медијима пре свега проблем нетранспарентно финансирање и трошење и регулатива која то подстиче.
"Покушали смо да укажемо како се то ради преко оглашавања, маркетинга и наразличитијих врста спонзорстава и донација и то пре свега преко симулираних јавних набавки", рекла је она и нагласила да Савет до данас није добио одређене податке из Телекома Србија и Србијагаса, о трошковима за оглашавање.
"Из финансијског извештаја можемо да наслутимо да се ради у милионским износима, и то у еврима", рекла је она и навела да Информатика АД из Новог Сада, доставља информација "на кашичицу", али и да је и у том случају реч о милионским износима.
Влада Србије, како наводи, такође није учинила доступним сва трошења од 2011. до 2014. и до сада су пријављена 13,4 милиона динара, али како тврде у Савету, то није све.
Министарство спољних послова, навела је она, доставило је скоро све уговоре у износу од 24,8 милиона динара, али и ту је процена да се не ради о целокупним трошковима. Каже да примера има много, али да је приметно да се симулира конкурентност и транспаренност, и да се процедуре извргавају руглу.
На скупу је закључено и да се путем оглашавања и маркетинга ствара зависан однос медија од власти, из кога медији извлаче финансијску корист, а представници власти добијају сервилне медије, уцењене могућношћу да остану без средстава од оглашавања и маркетинга.