- Насловна
- /
- Савет у медијима
- /
- Радио, телевизија и штампа
- /
- До сада продато 15 медија

До сада продато 15 медија
Извор: EurActiv
Од 6. августа када су почела јавна надметања за продају медија у јавном власништву нове власнике је добило 15 медија. Последњи у низу били су центар за информисање Нови Кнежевац 22. августа и Информативни прес центар општине Владичин Хан, Јавно предузеће за информисање Шумадија из Аранђеловца и ТВ Пожега дан раније. Међу купцима су и медијске фирме, предузетници из разних области, али и људи о којима се у јавности не зна готово ништа, а Агенција за приватизацију не објављује профил купаца. Највише медија до сада је купио крушевачки бизнисмен Радиоца Милосављевић.
На јавним надметањима 21. и 22. августа Милосављевић је купио Центар за информисање Нови Кнежевац (ЦИНК) и телевизију Пожега.
Телевизију Пожега са 12 запослених преузео је за 39.000 евра, као једини понуђач на тендеру. Понуда Милосављевића била је за 117 евра већа од почетне цене од 38.883 евра, на колико је процењен целокупан капитал тог медија.
ЦИНК је продат за 480 евра. Према подацима Агенције за приватизацију, у ЦИНК-у ради седам људи, а то предузеће има инфо канал на кабловској телевизији, телетекст и издаје Новокнежевачке новине.
Почетна цена за ЦИНК била је 235 евра, колико је процењена вредност целокупног капитала у власништву војвођанске општине Нови Кнежевац.
Овај крушевачки бизнисмен до сада је купио и РТВ Панчево за 87.200 евра, РТВ Крушевац за 14.000 евра и РТВ Крагујевац за 85.500 евра, као једини понуђач на тендерима, а био је заинтересован и за РТВ Трстеник.
У медијима је преношено да је откупио документацију и зс куповину новинске агенције Тањуг, али понуду у првом надметању није поднео. Наводи се да је заинтересован и за РТВ Брус.
Према наводима медија, Милосављевић је власник предузећа за производњу пластичне амбалаже Слога и власник клинике Слога медик, члан је Социјалистичке партије Србије (СПС) од оснивања, од 2009. до 2012. био је заменик градоначелника Крушевца, а како је рекао, од тада више није активно у политици, већ се бави бизнисом.
Он је негирао везе са СНС-ом и министром одбране Братиславом Гашићем и рекао је да медије не купује из политичких интереса већ из комерцијалних разлога.
Коперникусу 2. медиј по реду
Агенција за приватизацију објавила је и да је Јавно предузеће за информисање Шумадија из Аранђеловца које емитује радио програм, продато за 34.000 евра Саши Јанковићу из Аранђеловца.
Информативни прес центар Општине Владичин Хан који емитује ТВ програм, продат је за 8.230 евра Милошу Динићу из Владичиног Хана
Објављено је и да је Радио Рашка продат продат 19. августа кабловско-дистрибутивном систему Коперникус за 14.950 евра. Почетна цена Радио Рашку била је 14.939 евра. Радио Рашка послује од 1995. године.
Коперникус је истог дана купио и Радио Шид за 531.000 евра, по цени 76 пута већој од почетне, и већој него што је продат Студио Б. У јавности се пре приватизације говорило да би купац заправо могао више да буде мање заинтересован за сам медиј колико за кабловско-дистрибутивни систем са 3.000 корисника који ради у оквиру овог медија.
У систему Коперникус су кабловски оператер и телевизија с три канала. Према извештају Савета за борбу против корупције из фебруара 2015, Коперникус се доводи у везу са СНС-ом, од када је њен трећи програм током изборне кампање 2011-2012. године закупила та странка преко фирме Сенс маркетинг, и додаје се да су неки функционери те странке радили или раде на овој телевизији.
Купци – од медија до произвођача садница
Нови власници раније продатих медија су различитих профила – од медијских фирми преко предузетника из других области до личности о којима се за сада у јавности не зна много.
Студио Б је преузела маркетиншка агенција Максим медија, која је власник радио станица Јат, ТДИ, Хит и Каролина.
ТВ Аполо из Новог Сада нашао се у рукама фирме Србија данас која има истоимени портал.
РТВ Нови Пазар преузело је конзорцијум на челу са Денисом Маврићем, који је директор те телевизије. Он је након јавног надметања рекао да су у конзорцијуму „успешни људи из Новог Пазара” којима је стало до квалитетног програма.
РТВ Инђија је преузела Данијела Шуша. Иако нема званичне потврде да је реч о истој особи, тако се зове и директорка Сремске телевизије, медија који је, према наводима НУНС-а, био заинтересован и за Радио Шид.
РТВ Трстеник преузео је конзорцијум Владимира Стевановића и Милорада Пантића који су, по писању медија, власник пумпе и произвођач воћних садница.
О Павлу Анушићу који је преузео РТВ Бачка Паланка за скоро 250.000 евра по цени 25 пута већој од почетне не зна се ништа, а Агенција за приватизацију не објављује податке о профилу купца.