- Насловна
- /
- Савет у медијима
- /
- Радио, телевизија и штампа
- /
- Спискали 100 милиона €, а возе нас ко стоку!

Спискали 100 милиона €, а возе нас ко стоку!
Извор: Ало
Аутор: Ивана Жигић
„Железнице Србије“ оштетиле су државни буџет за укупно око 100 милиона евра у периоду од 10 година, утврдио је Савет за борбу против корупције!
Савет је, наиме, пратио финансирања обнове шинских возила железнице у периоду од 2009. до 2014, сходно закључцима Владе, као и период од 2005. до 2008, односно Пројекат оправке и модификације 1.000 ЕАС вагона.
Стојчић: Подржавамо истрагу
Генерални директор српских железница Мирослав Стојчић поручио је да „Железнице Србије“ и актуелно руководство подржавају надлежне у утврђивању законитости рада те компаније, као и активности Савета за борбу против корупције, те да је та компанија потпуно отворена и спремна за сарадњу са свим државним и истражним органима.
- Чињеница да се возни парк „Железнице“ није битно мењао и поред огромних улагања, изазива сумњу да је стварног ремонта било и да је штета за буџет Србије већа од 65 милиона евра. Ни стање ремонтера се, поред толиких давања од стране државе, није поправило, већ су код свих раскинути уговори о приватизацији, па се са девастираном имовином и огромним дуговима поново налазе у већинском власништву државе - наводи Савет.
Како су појаснили за „Ало!“, спорно је око осам милијарди динара узетих у периоду од 2008. до 2014, као и око две милијарде у периоду од 2005. до 2008.
- Само „Желвоз“ из Смедерева је за један посао добио око две милијарде динара, а ремонта уопште није ни било, док је новац отишао на приватне рачуне! Апсолутно никаквог доказа није било да је нешто урађено са добијеним новцем, а притом, поред свега тога, не плаћају своје запослене и држави дугују 2,4 милијарде динара - наводи Савет.
Како истичу у Савету, најгоре од свега је што је то тело још 2012. о свему обавестило полицију, а обратили су се и Тужилаштву, али нико није ни прстом мрднуо да се крађа новца преко „Железница“ заустави.
- Много раније је могло да се заустави овакво понашање у „Железницама“, али ни полиција ни Тужилаштво нису хтели да реагују - кажу у Савету.
Министарка грађевине, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић потврдила је да је пре четири дана добила извештај од Савета за борбу против корупције у вези са проневером новца због ремонта вагона и да је одмах упутила извештај Министарству унутрашњих послова.
- То је у надлежности МУП-а. Понудила сам сваку врсту сарадње министарства, односно ако ишта знамо, ту смо да одговоримо. Очекујем да надлежне институције раде свој посао - рекла је Михајловићева.
Члан Одбора Агенције за борбу против корупције Зоран Стојиљковић истиче за „Ало!“ да су ово све биле нетранспарентне процедуре и пример коруптивног деловања.
- Кључно је да ли има још неких таквих тендера и послова. Ово вишеструко показује колико нема транспарентности у пословима које организују јавна предузећа - наглашава Стојиљковић.
Генерални директори „Железница Србије“
2004. - 2008. Миланко Шаранчић
2008. - 2012. Милован Марковић
2012. - 2014. Драгољуб Симоновић
Ресорни министри
2004. - 2007. Велимир Илић
2007. - 2008. Велимир Илић
2008 - 2012. Милутин Мркоњић
2012. - 2014. Милутин Мркоњић