- Насловна
- /
- Савет у медијима
- /
- Радио, телевизија и штампа
- /
- Мирослав Стојчић: Пронаћи нестале милионе

Мирослав Стојчић: Пронаћи нестале милионе
Извор: Новости
Аутор: Т.С.
Први човек српских пруга о злоупотребама приликом ремонта вагона. Ниједна одлука о плаћању није могла да прође без знања Владе, каже наш саговорник
НОВО руководство ,,Железница Србије” подржава све активности надлежних на утврђивању законитости рада овог предузећа и пружа пуну подршку Савету за борбу против корупције, каже Мирослав Стојчић, генерални директор српских железница, поводом извештаја Савета о штети од 65 милиона евра на ремонтима вагона.
- На захтев Савета, крајем јануара, новоименовано пословодство доставило је информацију о стању шинских возила у периоду од 2007. до 2014. године - наводи Стојчић. - Уверени смо да ће на основу чињеница и расположиве документације у кратком року бити утврђено да ли је у ремонтима било злоупотреба. Мора се имати у виду да је реч о изузетно обимној и сложеној документацији, као и да је у овим пословима био велики број учесника. Ниједну од одлука о ремонту возних средстава железница није самостално доносила, већ на основу закључака Владе Србије. Програм ремонта, укључујући списак ремонтера, врсту и број возних средстава које треба ремонтовати, као и износ новца својим закључком утврђивала је Влада и тај закључак био је обавезујући за све. Самим тим, ни уговори са ремонтерима нису могли бити потписани без сагласности државе, јер је наше пословање дефинисано Програмом пословања и државним буџетом, уз сагласност Владе и Скупштине Србије.
Стојчић тврди да средства која су на овај начин била издвајана за ремонт возних средстава нису била довољна за озбиљнију обнову колског парка железнице. Наиме, само да би се број теретних вагона у саобраћају очувао на постојећем нивоу од око четири хиљаде, неопходно је годишње ремонтовати између 800 и хиљаду теретних вагона. ,,Железнице Србије” су протеклих година редовно информисале надлежне да се уговорени послови ремонта не реализују како је планирано, о томе је било речи и на већем броју састанака са представницима ремонтних предузећа. Један број возних средстава и данас се налази код ремонтера са неизвесним роковима завршетка поправке.
Чињеница је да је српска вагоноградња некада била водећа у региону, али се протеклих деценија суочила углавном са неуспешним приватизацијама, штрајковима и обуставама производње. Највеће последице од свега тога данас трпе управо ,,Железнице Србије”.
ПОРЕЗИ
ШТО се тиче пореских обавеза које ремонтери нису измиривали према држави, иако су уредно наплаћивали своје услуге, ,,Железнице Србије” нити су то могле знати, нити утицати на то, каже Мирослав Стојчић.