- Насловна
- /
- Савет у медијима
- /
- Радио, телевизија и штампа
- /
- Блиц - Влада се концесијом наругала грађанима

Блиц - Влада се концесијом наругала грађанима
Једногласно усвајање одлуке на Влади Србије да се да зелено светло за улазак ПОРР у посао изградње аутопута Хоргош-Пожега још једна је потврда да су страначки интереси и императив опстанка Коштуничиног кабинета изнад потребе да се брани јавни интерес грађана и државе. Верица Бараћ, председница Савета за борбу против корупције, сматра да је ова одлука прошла без много таласања и као резултат управо завршене партијске деобе јавних предузећа.
- Сагласност Ђелића, Ђиласа и Динкића, који су раније изражавали критички став о решењима која концесија подразумева, говори у прилог томе да је читава прича о одговорности за недостатке уговора заправо била параван за договор странака о подели јавних предузећа. Због тога вероватно никада нећемо видети спорне анексе. Сличан случај биће и са истином о укупној вредности концесије - каже Бараћева.
Она каже да је увођење ПОРР у посао доказ да је тендер био фиктиван.
- Услови су од почетка били постављени тако да посао добије ФЦЦ, а договор између ФЦЦ и ПОРР очигледно је постојао и раније. Зато можемо очекивати да ће предузећа која због такве дискриминације нису могла да испуне услове тендера тужити државу. Такви услови аутоматски су дисквалификовали домаће фирме које ће ионако бити подизвођачи радова - каже Бараћева.
Министар Велимир Илић, са друге стране, не крије задовољство што је Влада исказала јединствен став. Просто, последња препрека је лако прескочена, изостали су захтеви за многим важним одговорима.
Пошто се новинарима изјадао да је њему било најтеже због напада које је трпео, он је објавио да ће концесија кренути и да очекује да извођачи кажу код датума радови почињу.
И Бојан Костреш, председник Скупштине Војводине, сматра да је одлука о укључивању ПОРР-а у концесију колатерална штета споразума којим су издељена јавна предузећа.
- Ово је велика победа Велимира Илића унутар Владе Србије јер је успео да натера и демократе и Г17 плус, који су га све време оспоравали, да гласају за његов пројекат. С друге стране, очигледно је то да Влада Србије не може да функционише без петнаестак посланика које има Велимир Илић и да је то сасвим довољно Илићу да држи целу Владу у стању уцењености да би се његови пројекти морали одобравати - каже Костреш.
Без обзира на то шта се даље буде дешавало, сматра Костреш, Влада Србије ће морати да се држи закона, што по њему значи да ће морати да објави детаље уговора о концесијама који до сада нису објављени. Такође, додаје он, Влада Србије би морала да одговори и на питање да ли је друга развојна фаза завршена у складу са уговором „и ако јесте, да презентује шта је досад урађено, а ако није, да нам објасни због чега се то није десило и ко је за то крив“.
Шабић: Сад они тврде да стрепе од злоупотребе
Да је све време у питању самовоља и бахатост министра Илића, сведочи и саопштење Родољуба Шабића, у којем објашњава шта му је из Министарства за инфраструктуру поручено поводом жалбе „Транспарентности Србија“ на чињеницу да крије спорне анексе уговора.
- Изјашњење је ригидно и мене снажно асоцира на време које је далеко иза нас. Има чак и делова који су ме готово насмејали. На пример, поред осталог инсинуира се да „Транспарентност Србија“ жели да злоупотреби тражене информације, а да јој повереник, односно ја, у томе помажемо. Ипак, најбитније је да ме Министарство обавештава да ће копије наведених докумената доставити тражиоцу. То ће, кажу, учинити у најкраћем могућем року, чим прибаве документа, будући да су документи, како кажу, већ архивирани. Сачекаћемо да Министарство достави „Транспарентности“ тражене информације, али нећемо чекати у недоглед - каже Шабић.