Крушевачки бизнисмен наставља да купује медије

30. август 2015

Извор: EurActiv

Аутор: С.В.

Илустрација: ShutterstockКрушевачки бизнисмен Радоица Милосављевић 26. августа је преузео ТВ Пирот, а два дана раније и РТВ Цариброд из Димитровграда, чиме је број медија које је купио од почетка јавних надметања 6. августа порастао на седам. Исход продаје ТВ Пирота објавиле су Пиротске вести и Јужне вести, а ЕурАктив 27. августа није могао да добије званичну потврду у Агенцији за приватизацију јер „саопштење још није објављено”. Удружење новинара Србије објавило је да је Милосављевић купио и РТВ Брус, чиме би број медија у његовим рукама порастао на осам.

Телевизија Пирот продата је за 26.300 евра, што је девет евра више од почетне цене, наводи се у видео снимку објављеном на сајту Агенције за приватизацију. На њему се не наводи име купца, а саопштење још није објављено.

Према финансијском извештају из 2013, последњем доступном на сајту Агенције за привредне регистре, ТВ Пирот има 15 запослених.

Милосављевић, члан СПС-а који негира везе са министром одбране и суграђанином Братиславом Гашићем, као и политичку позадину куповине медија, два дана раније је преузео РТВ Цариброд из Димитровграда за 18.600 евра.

Његов медијски портфолио тако је порастао на седам медија. До сада је проглашен купцем за ТВ Пожега, Центар за информисање Нови Кнежевац ЦИНК, РТВ Панчево, РТВ Крушевац и РТВ Крагујевац.

Према наводима Удружења новинара Србије, Милсављевићу је продат и РТВ Брус за 10.200 евра, цену око 150 евра већу од почетне. Информације о заказаној продаји РТВ Бруса као ни о исходу продаје 27. августа нема на сајту Агенције за приватизацију, а УНС се позива на директорку ове медијске куће, која је рекла да је од 18 запослених остало само петоро јер су остали узели отпремнине пре продаје.

Милосављевић је био заинтересован и за РТВ Трстеник, а према наводима медија купио је и документацију за куповину новинске агенције Тањуг, али је од куповине одустао, барем у првом кругу пошто та агенција у првом покушају није продата.

,,Телевизије купујем само у интересу свог џепа, а не џепа СНС или Бате Гашића. Њега познајем, али немам никакве пословне везе с њим. Уосталом, нисам ни члан СНС, већ СПС, и то од оснивања. У власти сам био као заменик градоначелника од 2009. до 2012. и од тада нисам више активно у политици, већ у бизнису. Озбиљан сам купац и не знам шта је ту вама чудно”, рекао је Милосављевић за Блиц.

До сада је у овом кругу приватизације продато 18 медија. Агенција за приватизацију не позива медије да присуствују јавним надметањима, осим у случају медија чија продаја изазива највише пажње. Јавна надметања су отворена за јавност, али на сајту Агенције не постоји прегледан план јавних надметања.

Највећи медиј који је до сада продат је регионални београдски Студио Б, док је највећа цена постигнута за Радио Шид који је преузео кабловско-дистрибутивни систем Коперникус за 531.000 евра, по цени 76 пута већој од почетне. Део објашњења за овако високу цену би према наводима медија могао да лежи у чињеници да овај радио у свом саставу има кабловско-дистрибутивни систем са око 3.000 корисника који месечно плаћају по око 1.000 динара.

До сада није још ниједан уговор о продаји медија склопљен јер је потребно и мишљење Управе за спречавање прања новца и Регулаторног тела за електронске медије. 


Упозорење:

Веб портал 'Савет за борбу против корупције' не одговара за садржај објављених коментара. Сва мишљења, сугестије, критике и други ставови изнесени у коментарима су искључиво лични ставови аутора коментара и не представља ставове редакције Веб портала 'Савет за порбу против корупције'.

captcha image
Reload Captcha Image...